Προβάλλουμε και διευκολύνουμε τις Ελληνο-Ισραηλινές οικονομικές, εμπορικές και επενδυτικές σχέσεις

Γιατί οι Ισραηλινοί της Isrotel επενδύουν στο υποβαθμισμένο κέντρο της Αθήνας

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Αποφασίσαμε να επενδύσουμε στο κέντρο της Αθήνας γιατί βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης. Βρισκόμαστε σε μια περιοχή που ήδη συντελούνται πολλές νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις και η εικόνα σήμερα γύρω από την Ομόνοια δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Πιστεύουμε πως η τουριστική κίνηση θα είναι ανοδική και για αυτό και εμείς αναζητούμε και νέα ακίνητα για να μετατρέψουμε σε ξενοδοχεία”.

Τα παραπάνω ανέφερε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Capital.gr, ο κ. Μoshe Ben Hayun, CEO της Aluma Resorts & Hotels, με αφορμή το επίσημο άνοιγμα του “Adia Aluma Athens Curio Collection by Hilton”, του νέου πεντάστερου ξενοδοχείου με 215 δωμάτια στη συμβολή των οδών Λυκούργου 18 και Σωκράτους 34, μια επένδυση του ισραηλινού ομίλου Isrotel στην ελληνική αγορά (η Aluma Resorts & Hotels αποτελεί θυγατρική εταιρεία της ισραηλινής Isrotel, που ιδρύθηκε για την επέκταση του ομίλου εκτός Ισραήλ).

Ποια είναι η Isrotel

Η Isrotel (https://www.capital.gr/epixeiriseis/3891097/i-epektasi-tis-isrotel-stin-athina-kai-ta-nea-xenodoxeiaka-deals-tis-proteuousas/) είμαι μία από τις μεγαλύτερες και πιο αναγνωρίσιμες ξενοδοχειακές αλυσίδες στο Ισραήλ. Με ιστορία που ξεκινά το 1980 και έδρα το Τελ Αβίβ, η εταιρεία διαθέτει σήμερα περισσότερες από 25 ξενοδοχειακές μονάδες, ενώ εκτός από την Αθήνα έχει παρουσία και στη Ρώμη.

Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει πολυτελείς και θεματικές μονάδες σε στρατηγικά σημεία της χώρας, όπως το Εϊλάτ, η Ιερουσαλήμ, το Τελ Αβίβ και η Νεκρά Θάλασσα. Στόχος της εταιρείας είναι να ξεπεράσει τα 5.000 δωμάτια τα επόμενα χρόνια, μέσα από νέο-ανεγειρόμενα ξενοδοχεία και ανακαινίσεις εμβληματικών μονάδων. Ο όμιλος κατέγραψε ετήσια έσοδα ύψους περίπου 523 εκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με τα περίπου 490 εκατ. ευρώ του 2023.

Το ενδιαφέρον ωστόσο στρέφεται πλέον στην ελληνική αγορά, όπου η Isrotel έχει ξεκινήσει ήδη να χτίζει παρουσία μέσω της Aluma Resorts & Hotels.

Μέχρι στιγμής, έχουν ανοίξει τέσσερις μονάδες στην Αθήνα: το Skylark Hotel, τεσσάρων αστέρων, με 199 δωμάτια, πάνω στην πλατεία Ομόνοιας. Tο ξενοδοχείο διαχειριζόταν η Brown Hotels κάτω από το brand Lighthouse. Πρόκειται για το πρώην ξενοδοχείο La Mirage, το οποίο άνοιξε τις πόρτες του έπειτα από ριζική ανακαίνιση την 1η Απριλίου του 2022. Το ακίνητο ανήκει στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας.

Στην περιοχή του Ψυρρή, η αλυσίδα έχει τo τεσσάρων αστέρων “Anise” (το πρώην Brown Spices στην οδό Ευριπίδου, καθώς η Brown αποχώρησε από τη διαχείριση) ενώ απέκτησε και ένα γειτονικό κτίριο. Kαι τα δύο είναι  πλέον ιδιόκτητα, όπως και το “Adia Aluma Athens Curio Collection by Hilton” στην οδό Σωκράτους. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, το 99-δωματίων Anise Aluma Athens θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της Hilton το 2025 και η νέα προσθήκη θα σηματοδοτήσει την είσοδο του brand Tapestry στην περιοχή της Ευριπίδου. Υπό το ίδιο brand της Hilton θα λειτουργήσει και το Skylark που θα μετονομαστεί σε “Skylark Aluma Athens, Tapestry Collection by Hilton”. Στο ξενοδοχείο αυτό γίνονται ανακαινίσεις, με το μεγαλύτερο μέρος όμως να έχει ολοκληρωθεί.

Η συνολική επένδυση της Isrotel στην Ελλάδα ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, που αφορά και το κόστος αγοράς των ακινήτων και τις διαδικασίες ανακαίνισης. Οι επενδύσεις γίνονται σε συνεργασία με την ισραηλινή επενδυτική οικογένεια Dayan Brothers, με έμφαση στην αξιοποίηση ακινήτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Όπως σημείωσε ο CEO της Aluma Resorts & Hotels, Μoshe Ben Hayun, οι επενδύσεις δεν θα σταματήσουν εδώ, καθώς αναζητούνται και νέα ακίνητα προς αξιοποίηση. Παράλληλά υπάρχει ενδιαφέρον και για τα νησιά.

Το επόμενο βήμα όμως γίνεται στη Θεσσαλονίκη. Όπως έκαμε γνωστό ο κ. Ben Hayun, η Aluma Resorts & Hotels απέκτησε ττο διατηρητέο πρώην ξενοδοχείο “Βιέννη”, στην οδό Εγνατία 2-4, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου θα δημιουργηθεί ξενοδοχειακή μονάδα, 4 ή 5 αστέρων. Το ιστορικό ξενοδοχείο “Βιέννη” κτίσθηκε την περίοδο 1929-1931 στη θέση που υπήρχε η βυζαντινή εκκλησία της Αγίας Κυριακής, η οποία όμως κάηκε ολοσχερώς στη μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης το 1917.

Η εικόνα του κέντρου της Αθήνας που σταδιακά αλλάζει

Η Ομόνοια έχει ταυτιστεί με αυξημένη εγκληματικότητα, εγκατάλειψη δημόσιων χώρων, παρεμπόριο, καθώς και παρουσία αστέγων και χρηστών ουσιών. Πολλά κτίρια παραμένουν ακόμη παραμελημένα ή εγκαταλελειμμένα.

Όμως τα τελευταία χρόνια έχει γίνει το επίκεντρο πολλών επενδύσεων. Επί της πλατείας Ομονοίας λειτουργούν το Brown Acropol (165 δωμάτια), το Athens Tiare και το Moxy Hotel (κοινοπραξία Dimand-Prodea, με συμμετοχή της EBRD, ανακαίνισε το ιστορικό Σαρόγλειο Μέγαρο στη Σταδίου). Ο όμιλος Mitsis προχωρά στην αναμόρφωση, ανακαίνιση και μετατροπή του Μεγάρου Σλήμαν – Μελλά στο τέλος της οδού Πανεπιστημίου σε πολυτελή ξενοδοχειακή μονάδα 5 αστέρων.

Στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, σε διάστημα λίγων μόλις εβδομάδων ανακοινώθηκαν δύο νέα ξενοδοχεία. Το πιο πρόσφατο, ένα ξενοδοχείο των 114 δωματίων από τον όμιλο Ruby, σε συνεργασία με την Primetown Development, στον αριθμό 7 της Αγίου Κωνσταντίνου, όπου στεγάζεται το ξενοδοχείο τριών αστέρων Ilion. Τον Φεβρουάριο η Ruby υπέγραψε στρατηγική συνεργασία με την IHG (InterContinental), η οποία απέκτησε το brand. Επίσης η ισπανική αλυσίδα Casual Hoteles, θα ανοίξει το Casual Kubic Athens στην οδό Αγ. Κωνσταντίνου 26. Στην οδό Βερανζέρου λειτουργεί το Dave Red Athens.

Το νέο ξενοδοχείο στην Ομόνοια

Στο ακίνητο μέχρι πρότινος στεγαζόταν η Α’ ΔΟΥ Αθηνών. Το πεντάστερο Adia Aluma Athens Curio Collection by Hilton, διαθέτει δύο ξεχωριστά εστιατόρια: το πρώτο στον ισόγειο χώρο και το δεύτερο στην ταράτσα, προσφέροντας πανοραμική θέα στον αστικό ορίζοντα και την Ακρόπολη. Επίσης διαθέτει πισίνα και μπαρ στον τελευταίο όροφο (rooftop), χώρους εκδηλώσεων και συνεδρίων, πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο και πολυτελές χώρο ευεξίας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι πληρότητες αγγίζουν το 60% και οι προβλέψεις για τους επόμενους μήνες είναι θετικές, με το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων να είναι last minute. Η βασική αγορά είναι οι Αμερικανοί τουρίστες.

ΠΗΓΗ capital.gr